Program
edukacyjny

Metodyka
- realizacja podstawy programowej w sposób przyjazny dla ucznia,
- metody pracy z uczniem dostosowane do bieżących trudności i możliwości – indywidualizacja pracy i oceniania,
- nauka i praca z wykorzystaniem metod aktywizujących i polisensorycznych, które pozytywnie wpływają na motywację i efektywność nauki i pracy uczniów,
- wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji i terapii (TIK), w celu przygotowania uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym,
- rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów,



- polisensoryczne poznawanie nowych treści oraz utrwalanie wiadomości w sposób różnorodny, z pełnym zaangażowaniem wszystkich zmysłów,
- wykorzystywanie w edukacji założeń programowych Dziecięcej Matematyki prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, pedagogiki Montessori, Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne, Metody Czytania Globalnego Glenn’ a Domana,
- wycieczki, warsztaty artystyczne, zajęcia kreatywne i eksperymenty,
- codzienna nauka samodzielności i odpowiedzialności,

- minimalizacja pracy z podręcznikiem i zeszytem,
- kontakt z naturą (zajęcia z żywymi zwierzętami, wycieczki do zielonych enklaw Warszawy i okolic),
- terapia indywidualna i grupowa, cały pakiet potrzebnego wsparcia w jednym miejscu,
- ścisła współpraca z rodzicem podczas tworzenia i realizacji założeń IPET,
- zajęcia zgodne z założeniami programu edukacyjno-terapeutycznego,
- systematyczna ocena pracy ucznia, diagnoza postępów i dostosowanie programów terapeutycznych - ewaluacja pracy uczniów minimum 2 razy roku szkolnym,
- konsultacje dla rodziców,
- systematyczna obserwacja dzieci,
- szkolenia dla rodziców i opiekunów.

